Fenntartható divat…de mikor?

A vészharangot folyamatosan, egyre gyakrabban és hangosabban kongatják a klímaváltozással foglalkozó kutatók. A legnagyobb bűnös, a szén-dioxid kibocsátás, drasztikus visszaszorítása lenne a cél, melynek igen nagy százalékáért a divatipar a felelős. A változás elindult. A változás jó, de! Egyre több, világszerte környezettudatos, progresszív működésűnek ismert divatcégek is csak annyit tesznek a fenntarthatóságért, hogy üzleteik, irodáik öko-lábnyomát csökkentik, vagy hogy kőolajszármazék műszálak (nylon, polieszter) helyett természetes alapúakat használnak.

„A divatmárkák csak azokra az intézkedésekre összpontosítanak, amelyeket látni akarnak. Ritkán beszélnek a gyártásukról és a szállításról, ami a kibocsátások nagy részét teszi ki”. – mondta el Muhannad Malas, a Stand.earth vezető klímakampány-felelőse.

Ameddig ezekre a területekre nem fókuszálnak a cégek, jelentős mértékű hatást nem fognak tudni elérni, így fenntartható divatról se beszélhetünk.

Hogy addig is mit tehetünk? A már meglévő ruháinkra, tárgyainkra kell fókuszálni az újak helyett! Erre hívja fel a figyelmet a #HASZNÁLTRUHASZEPTEMBER kampány is, melyben népszerűsítik a használt, de jó állapotú ruhák viselését, cseréjét, értékesítését!

És hogy ehhez hogyan kapcsolódik Ügynökségünk? 2021. október 9-én újra megrendezésre kerül 2LIFES projektünk keretében a TEXTIL PIKNIK – remélhetőleg személyes keretek között -, melynek egyik program része lesz használt ruhák értékesítése! Részletek hamarosan! 😉

Ha többet szeretnél megtudni a textilipar törekvéseiről és az azokat elemző Stand.earth környezetvédelmi szervezet új jelentéséről, kattints ide:

https://cutt.ly/VWKwGOZ

Használt ruhát hordani nem ciki, sőt, MENŐ!

en_GB