A Ludoteca „Riù” a legfiatalabbak környezeti tudatosságának növelése (Olaszország)
A gyerekek, tizenévesek és tanárok figyelmének felkeltése a hulladékanyagok kreatív újrahasznosítására, valamint a tárgyakhoz és árukhoz való felelősségteljesebb hozzáállás ösztönzése.
A Ludoteca „Riù” oktatást nyújt a gyermekek és az iskolák számára, és a környezeti fenntarthatóságra összpontosító képzés első igazi műhelyét jelenti.
A Ludoteca „Riú” projekt célja a gyermekek és diákok hulladékmegelőzéssel és újra felhasználással kapcsolatos ismereteinek bővítése és tudatosítása.
Ez része annak a tágabb célkitűzésnek, hogy a gyermekek és felnőttek viselkedésének megváltoztatását olyan magatartásformák felé ösztönözze, amelyek jobban összeegyeztethetők azzal a környezettel, amelyben élnek.
Figyelmet fordítanak a hulladékképződés csökkentésének lehetőségére, többek között az újra felhasználási kultúra terjesztése révén, valamint a hulladék helyes szelektív gyűjtésére az újrahasznosítás érdekében.
Szükséges erőforrások
A régió társfinanszírozással támogatja a tevékenységet minden évben megjelölve egy közös témát, amelyet ki kell dolgozni:
- 2017 és 2018: élelmiszer-hulladék
- 2019 és 2020: a műanyag hulladékok felhalmozódásának megakadályozása a szárazföldi és tengeri környezetben.
A Regionális Hulladékgazdálkodási Terv is alapvető fontosságú, évente átlagosan 160.000,00 € regionális forrást biztosít.
A siker mutatói
- Évente körülbelül 9000 gyermek vesz részt a Marche régió óvodáiból, általános és középiskoláiból legalább egy Ludoteca „RIU” műhely foglalkozáson.
- Évente legalább 6000 család vesz részt a Ludoteca „RIU” által az 5 tartományban szervezett bemutatón.
- Évente legalább 250 pedagógust képeznek ki és segítenek a Ludoteca „RIU” didaktikai projektjeiben.
- A projekt kulturális és szabadidős egyesületek, szociális központok, egyházak, önkormányzatok, helyi kereskedelmi szövetségek és vállalatok aktív részvételével zajlik.
A tanulás és az ismeretek átadásának lehetősége
A jó gyakorlat egyik alapvető tanulsága, hogy bővíteni kell a helyi és regionális vállalkozásokkal kiépített kapcsolatokat. Ezenkívül a tanulók, tanárok és szülők viselkedésére gyakorolt hatást érdemes volna mérni. Ha a jótékony hatásokat számszerűsítenénk, akkor ez lehetővé tenné az oktatás egésze potenciális hatásának kiszámítását az hulladékképződés kiküszöbölésére, valamint a széndioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozóan.